Szkoła Podstawowa nr 1 im. Jana Kasprowicza w Kruszwicy

Idź do spisu treści

Menu główne

Kwiecień

5 kwietnia 2018 -Teatr ZAKRĘT doceniony!

Cieszymy się z kolejnego, wielkiego sukcesu Grupy Teatralnej ZAKRĘT. Wystawiając autorską sztuką pt. „BAM",  grupa zajęła I miejsce w eliminacjach powiatowych do Wojewódzkich Konfrontacji Dziecięcych „TEATR BEZ GRANIC". Konfrontacje teatralne odbyły się w inowrocławskim Teatrze Miejskim. Głównym organizatorem jest Kujawsko- Pomorskie Centrum Kultury  w Bydgoszczy.
ZAKRĘT zdobył również nagrodę  za kreację  aktorską.  Jury doceniło talent młodzieży nie przyznając indywidualnej nagrody dla jednego aktora, lecz dla całej grupy. To stanowi niespotykaną formę docenienia zdolności aktorskich naszych uczniów.
Jako laureaci będziemy reprezentować powiat inowrocławski w finale wojewódzkim, który odbędzie się 26 kwietnia w Solcu Kujawskim.
"BAM" to spektakl nawiązujący do priorytetów dzisiejszego świata, pracy na pełnych obrotach i wyznaczników, których ciągle szukamy. Był to debiut sceniczny  zarówno  młodych  aktorów jak i sztuki, dlatego jesteśmy bardzo dumni z wygranej!
Trzymajcie kciuki za ZAKRĘT w dalszym promowaniu kruszwickiej kultury!

Wszystkie bieżące informacje o naszej Grupie Teatralnej ZAKRĘT umieszczane są na str. FB https://www.facebook.com/grupazakret?fref=ts

Prowadzące Grupę Teatralną ZAKRĘT: Lidia Łukowska i Agnieszka Dubieniecka.

7 kwietnia 2018 -Miłośnicy przyrody w Gaju Grzmięcy!
W dniach 6-7 kwietnia członkowie koła przyrodniczego, zrzeszeni w Towarzystwie Przyjaciół Ziemi Nadgoplańskiej, brali udział w zajęciach na łonie natury. Był to już drugi w tym roku szkolnym wyjazd uczniów naszej szkoły do Brodnickiego Parku Krajobrazowego.
Realizując projekt „Poznajemy parki krajobrazowe województwa kujawsko-pomorskiego” noce spędziliśmy w Ośrodku Edukacji Przyrodniczej – Miętowy Gaj, w pokojach stylizowanych na domy zwierząt. W ciągu dnia natomiast wędrowaliśmy leśnymi ścieżkami w poszukiwaniu zwiastunów wiosny m.in. przylaszczek i zawilców. W trakcie zajęć terenowych pogłębialiśmy wiedzę na temat gatunków roślin występujących w lesie grądowym, porównywaliśmy skład gleb występujących w naszych rejonach z tymi z BPK, uczyliśmy się rozpoznawać śpiew ptaków, poznawaliśmy różnice między śladami i tropami dzika.  „Zieloni edukatorzy” przybliżyli nam także tematykę owadów wodnych. Mieliśmy też możliwość wykorzystania przyrządów geodezyjnych do badania gleby w okolicach wypływającego źródełka. Małe Bieszczady - bo tak nazywa się tamtejsze rejony - nie pozbawiły nas górskich wspinaczek i pokonywania wąwozu. Nasz przewodnik prezes TPZN poprowadził nas brzegiem Drwęcy, gdzie z wieży obserwacyjnej, przy pomocy specjalistycznego sprzętu optycznego,  śledziliśmy różne gatunki kaczek, łabędzie, perkozy  i żurawie. Wielu wrażeń i emocji dostarczyły nam zajęcia nocne. Pierwsze z nich związane było z sowami i rozpoznawaniem ich odgłosów, drugie to niecodzienna lekcja astronomii. W miejscu oddalonym od sztucznego światła uczyliśmy się rozpoznawać gwiazdozbiory nieba wiosennego. Udało nam się także zobaczyć „spadające gwiazdy”.
Każdy nasz pobyt w Brodnickim Parku Krajobrazowym to wyjątkowe lekcje przyrody, które realizujemy w bezpośrednim kontakcie z naturą. Trudno nam powiedzieć -czy jesienne, czy wiosenne - zrobiło na nas większe wrażenie. Obydwa dostarczyły niezapomnianych wrażeń, pozwoliły pogłębić i poszerzyć wiedzę, uczyły samodzielności i odpowiedzialności, integrowały nas.
Zielone lekcje rozbudzają w nas ciekawość świata  i sprawiają, że im więcej wiemy, tym bardziej wzrasta w nas „głód wiedzy przyrodniczej”

Magdalena Musiałowska i uczestnicy „zielonej szkoły”